Tänäänkin on hyvä päivä juosta.

Waste Of... - 15 tapaa hukata mahdollisuus

Keskiverto ihminen tekee päivittäin tuhansia päätöksiä ja valintoja, eikä juoksija ole yhtään sen kummempi otus. Mukaan mahtuu takuulla, jos ei suoranaisesti vääriä, niin ainakin epäedullisia valintoja. 

Juoksuliike Oulun Riitta Kallio-Kokko nostaa tässä esiin 15 hukkaan heitettyä mahdollisuutta.

Waste Of Coaching - Treenaaminen liikaa fiilikseen perustuen, jolloin kokonaistavoite unohtuu, rytmityksestä tulee silppua ja tuloksenteko kärsii

Waste Of Company - Yhteistreenin mahdollisuuden haaskaaminen takertumalla liikaa omiin suunnitelmiin

Waste Of Feeling - Treeniohjelman liian tunnollinen noudattaminen tilanteissa, jolloin kroppa yrittää viestittää, että jotain olisi tehtävä toisin

Waste Of Information - Testi- ja kisatulosten ignooraaminen silloin, kun ne eivät ole odotetulla tasolla, eli selkeiden merkkien huomioimatta jättäminen, kun jotain tulisi tehdä harjoittelussa toisella tavalla

Waste Of Kova - Kovan harjoituksen tekeminen väsyneenä, yleensä tiukan työpäivän päätteeksi (yleensä perjantaina) sellaisessa koomassa, että vauhti hiipuu loppua kohti, eikä kunto ainakaan parannu

Waste Of Kulku - Hyvän kulkupäivän haaskaaminen innostumalla liian kovaan alkuvauhtiin, kun PB:tä olisi mahdollisuus parantaa tasaisella vauhdinjaolla tai treenistä olisi mahdollisuus tehdä oikein kehittävä

Waste Of Lepo - Fiilis lepopäivänä tilanteessa, jolloin ulkona olisi upea keli, alla on hyvin nukuttu yö, ei ole mitään muutakaan tekemistä ja kroppa olisi valmiina treeniin (yleensä lauantaina)

Waste Of Maximum - Hyvin menevästä vk-treenistä innostuminen siinä määrin, että siitä tuleekin maksimiharjoitus harjoitusohjelman rytmittämisen kannalta väärässä kohdassa

Waste Of Marathon - Maratonin juokseminen tietäen, ettei ole valmistautunut riittävän hyvin. Tai kun reitti ja päivä on sellainen, ettei tyydyttävästä tuloksesta ole tietoakaan, mutta silti joutuu haaskaamaan monta viikkoa palautumiseen ennen kuin pääsee takaisin baanalle

Waste Of Mileage - Yleensä pitkä harjoitus, josta teet vielä pidemmän kuin oli tarkoitus. Esim. sitä varten että saat viikon kilsat tiettyyn tavoitemäärään (yleensä sunnuntain pitkän turha pidentäminen niin, että siitä tulee tarpeettoman kuormittava)

Waste Of Momentum - Epäonnistuminen tilanteessa, joissa sää, kisa ja kaikki olosuhteet olisivat kohdallaan

Waste Of Morning - Aamutreeni, kun on nukkunut niin huonosti, että tekee mieli pitää lenkillä silmiä kiinni, johtaa yleensä waste of kovaan samana päivänä

Waste Of PB - Ennätyksen tekeminen pikkukisoissa alku-/loppukaudesta, eli väärään aikaan väärässä paikassa

Waste Of Peesi - Innostuminen hyvästä peesistä tilanteessa, jossa oma tavoitevauhtisi olisi kovempaa, mutta et jaksa lähteä vetämään

Waste Of Season - Liika kuormittava harjoittelu kesken kisakauden, kun pitäisi osata herkistellä ja himmata tuloksentekoa varten

Kevätkauden treenit alkavat jo tammikuussa. Puolimaratonille tähtäävät juoksukoulut ja Vauhtitreenit on suunnattu erityisesti aktiivisille juoksuharrastajille. Yhteistreenien alta löytyy ryhmiä myös aloittelijoille.

Klik: Yhteistreenit ja Vauhtitreenit

Klik: Juoksukoulu Puolimaraton

Kysyttävää? Laita viestiä info@juoksuliike.fi tai vaikka Facebookin kautta.

Löydät meidät myös: Facebook, Twitter ja Instagram.